Livets goda sidor

Livets goda sidor
Livets goda sidor

tisdag 9 augusti 2011

Ett shoppingfritt år

Denna blogg har sina rötter i ett Facebookinlägg jag gjorde när jag bestämt mig för att sluta shoppa kläder, skor och accessoarer under ett år. Det kom så goa kommentarer att jag kände för att dela med mig av mina tankar under detta år. Kanske kan mitt bloggande också vara min hjälpmotor i stunder av tvivel och grym abstinens.
·         ”Oj! Tror du bestämt behöver lite terapi. Kom så ska jag bota dig. Snälla säg inget till min man, så han får några idéer.... kram”
·         ”Lycka till! Lovvärt initiativ, verkligen. Fast jag hade fått problem efter ca 2 timmar...”
·         ”Fy vad härligt Susanne! Kanske att jag skulle göra likadant?”
·         ”Heja Heja. Glöm inte sätta en påminnelse så du vet hur länge till du ska hålla ut om/när abstinensen sätter in, morötter behövs!”
·         ”Jag är imponerad! skulle Skulle inte ens kunna komma på tanken själv tyvärr.”
·         ”Imponerande !!! Ska du blogga om det också ;-)? Intressant att följa för fler,tror jag...”
Varför sluta shoppa undrar du? Jo jag har ju garderoben fylld till brädden av kläder, skor och det dignar av smycken …äkta som krimskrams i en osalig blingande blandning. Och så började jag ogilla att höra mig själv, allt oftare, säga –Jag har ju inget att ha på mig. Men det är ju absurt ….klart jag har massor av kända och ännu helt okända kombinationer att svassa runt i. Fast fantasin får inget utrymme längre när jag låter mig påverkas av nya stilar på kläder i tidningar och butiker. Vad som är mitt eget mode-jag håller på att suddas ut av andras tankar och skapande. Gillar inte sånt…Nej fram för min stil och den kan skall nu komma ur det som redan finns. Jag skall ta vara på det jag har, en riktigt skön tanke…faktiskt…en bra utmaning som jag själv styr över.
Kanske kommer jag blogga varje dag kanske inte, vi får se när andan faller på och hoppas att det blåser ofta så att jag riktigt får kippa efter den…andan. Följ mig och se om jag lyckas….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar