Livets goda sidor

Livets goda sidor
Livets goda sidor

torsdag 11 augusti 2011

4 veckor utan shopping

Nu har det snart gått en hel månad sedan jag köpte mig något nytt. Kanske ingen bravur tycker somliga,,,,,eller så tycker andra att det är en hel omöjlighet. Men för mig så har det inneburit både bra och jobbiga känslor.
Det jobbigaste har klart varit att gå in på Desiguals stora sommarrea och inte kunna köpa något, inte ens när det stod halva reapriset. Och det fanns så mycket snyggt...suck. Sedan var sommarrean på Johanssonsskor inte heller att leka med...ååå...ärtgröna sandaler, svartaboots från Vagabond till löjligt låga priser.Blev fundersam på om det var ok att köpa stövlar till min yngsta dotter som nu har börjat ha samma skostorlek som jag, men insåg snabbt att hon behövde nya gummistövlar så vi slog till. Men jag känner att jag kommer att påverkas vad det gäller min shoppingstruktur även för barnens räkning.Även dem har jag shoppat loss till, i onödan.

Det positiva är att jag fått tid över för annat än att drälla på shoppingstråk.Har inte tidigare lagt så himla mycket tid på detta i minuter och timmar men i antal tillfällen. När helst livsångesten gjort sig känd så har jag gärna dragit iväg på en repa till "Torget". Nu blev det ut på promenad och jogging istället, eller samtal med vänner och gamla släktningar..(usch det sista lät lite väl präktigt). Men det har faktiskt varit ganska skönt att bara gå förbi affärerna utan att ens lockas gå in. Det har fler än en gång infunnit sig en känsla av "detta är inget som lockar längre". Klart överraskande positivt.

Ledig fredag i morgon...shoppa...nej inte troligt...blogga kanske och rensa i rabatterna...ses :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar