Livets goda sidor

Livets goda sidor
Livets goda sidor

onsdag 24 augusti 2011

Det sista jag köpte


Det sista jag köpte var två svarta jogginglinnen och två bikinis, lite snygga, exklusiva och färgglada och INTE svarta med ben ner på låren.

Då, den där lördagen för sex veckor sedan när jag var ute och shoppade, hade jag ingen aning om att det var sista shoppingen på ett helt långt år. Hade kanske, lite styggt, valt att bunkra kläder och annat tjafs om jag vetat om att jag skulle ge mig själv köpstopp. Men nu så blev det inte så. Ja, ibland är det bra att överraska sig själv.
Hur som helst har de fyra plaggen använts flitigt under resterande sommar. Mycket jogging och härliga kvällsdopp med andra ord. Nu nalkas hösten och jag gräver bland mina hyllor och trådbackar i garderoben efter ”höstnyheter” som jag glömt bort att jag hade. Hittills har jag hittat både det ena och andra..... Rea’n som grasserar ute i shoppinglivet passerar revy utan att påverka mig det minsta. Tvärtom känner jag en inre känsla av härligt utanförskap. Och så mycket mer tid jag fått över för att sitta i hammocken och filosofera, läsa, facebooka, sms’a och annat socialt klister. Skämt å sido, jag mår så mycket bättre och har frid och fred i mitt inre.
Nästa inlägg kommer ha sitt ursprung i Zygmunt Baumans social-filosofiska tankar om konsumtionssamhället.
Over and out…J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar