Livets goda sidor

Livets goda sidor
Livets goda sidor

fredag 17 februari 2012

Fridag för shopping

I dag är det fredag och vädret är vackert och inger hopp om en annalkande vår. Veckan har varit häktisk och inte som jag tänkt och planerat. Borde lärt mig vid detta lag att livet aldrig blir som man planerat, men jag envisas ändå och hoppas att några planer skall falla på plats. Fast innerst inne så har livet lärt mig att det fungerar alldeles utmärkt oplanerat och med ett stort mått magkänsla.

Ett favoritcitat från Pindaros passar fint här "Blind är tanken som vi framåt rikta. Mot vår förmodan hända otaliga ting."

Just nu är det lugnt på shoppingfronten och suget på nya onödiga saker är låg och hanterbart.  Så i dag vill jag istället skicka en hälsning och bara önska dig en fridag…en fridag att förfoga över som just du vill ha den. Klart med den lilla passusen att planerna sällan faller in.


Som inspiration infogar jag en liten bild på en pytteliten olja jag köpte av Bessie Johanson för några år sedan, den heter just ”Fridag”. 


Vi var på hennes positiva galleri på Öland och både hon och hennes man visade oss runt och berättade goa stories om alla tavlor som fanns i ateljén. Om ni har vägarna förbi Vickleby bygatan i Färjestaden, så knacka på, det är väl värt ett besök.

Vill du pigga upp dig redan idag, så klicka på webbadressen till hennes galleri i cyberspace:
http://www.bessie.se/

Önskar dig en riktigt fridag….




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar